busprinsen

Alla inlägg under oktober 2009

Av madde - 6 oktober 2009 17:27

Detta med att vara 2barnsmamma är så mysigt och kärleksfullt.När jag ser wilmer gullar och pratar med AStrid så värmer det så himla mycket i mamma hjärtat.

Men kan erkänna att jämt vara mamma är inte skoj alla gånger när man vill slita sitt hår,stampa i golvet och skrika rakt ut.

Då är det tur att samlar dom goa stunderna i "bank" som man kan plocka fram när man känner sig som tjat kärring.

 

idag har wilmer varit hemma och myst med mamma och vi tog härlig prommis med Maria&Emilia och barnen vart så himla glad att se varandra.

 

Hur många % jobbar ni som har barn?

 

Jag personligen jobbade inte heltid när jag jobbade,jag jobbade 85%.Jag vill inte att mitt barn ska vara på dagis ifrån morgon till kväll 5dagar i veckan(nu vet jag att ALLA inte kan detta så ta inte illa upp)

så mitt barn kom på dagis 7.30-15 och fredagar till klockan 14.

 

Nu-grinig A

 

Av madde - 5 oktober 2009 21:09

O nu har du chansen att vinna ett presentkort från MyHeart värt 250kr!

"Jag vill vinna ett presentkort värt 250kr från MyHeart hos TantUlrika"

Av madde - 5 oktober 2009 21:00

Idag har det inte hänt för mycket lite tråkigt med samtidigt ganska skönt när jag tänker efter.Man har väl gjort det vardagliga som man gör varje dag(iallafall jag)dammsuga,damma lite,starta en tvätt.

Sedan har jag och Astrid varit ute på frisk prommis.

Nu känner man att hösten är här,det biter liksom i kinderna när man är ute.Det känns som snön inte är för långt borta nu*burrr*


Jag är en sommar människa.....sooool&bad





Av madde - 5 oktober 2009 10:27

Snälla Therese knäppte bilder på Astrids dop,TACK snälla Therese!!

Här kommer bilderna:                

Av madde - 4 oktober 2009 19:21

Nu blir det mycket inlägg om Astrid men det har ju liksom varit hennes helg dettaKyss


Nu har våran prinsessa blivit 4månder och mycket händer i hennes utveckling.


*Greppar leksaker i babygymmet och för dom till sin mun för att smaka lite.

*skrattar med ljud

*Suttit i matstol för första gången

*Gör sig hörd för att få uppmärksamhet.

*Tycker inte om när blöjan är för kissig:-)


ja det känns som det händer saker varje dag...  

Av madde - 4 oktober 2009 19:03

Igår var det AStrids dop dag och 4månaders dag.Dagen var först stressig för att hinna¨med allt.Men vi hann och dopet vart jättefint och AStrids fick helt underbara presenter.När Ingela började sjunga i kyrkan för AStrid så börjar Astrid att grina,så jag hoppas att dom som var på dopet hörde lite av den otroligt vackra sången som Ingela sjöng.

 

Wilmer hällde upp dopvattnet med hjälp av pappa och hampus tände dopljuset.

 

Sedan efter dopet bjöd vi på smörgåstårta och prinsesstårta.Nu vart det inte så att jag knäppte så mycket kort,men jag kommer att få mera kort ifrån dopet på mail.

 

Astrid fick ju som sagt otroligt fina presenter.

 

*Mormor&morfar-fond

*moster maria med familj-bukowski nalle

*farmor&farfar-spjälsäng

*Faster&kusin linus-sia prinsesspall

*Therese,albin&Alfred-prinsess spegel&sparbössa

*Jossan med familj-sagobok

*Eva-lena med famil-spegel och en rosa elefant

*Pernilla med familj-ett jättefint halsband

*Maria&fredrik med familj-sagobok&kläder

 

Tack alla som kom och förgyllde astrids dag.

Ett speciellt TACK till AStrid faddrar Therese,Eva-lena&Linus.

Till Ingela tack så mycket att du ville sjönga för aSTRID.

 

Ett speciellt TACK till Butik Annelie för att jag fick låna dekoration till AStrids dop

 

              

 

Av madde - 4 oktober 2009 18:58

 

J   Jag vara bara tvungen att knäppa kort på Astrids ben efter hon hade haft på sig strumbyxor,jag gapskrattade när jag fått av strumpbyxornaoch jag såg detta.Man ser mönstret på hennes små knubbiga ben.


Av madde - 4 oktober 2009 18:51

Nu har det varit lite körigt ett par dagar,vi har haft dop och det har varit mycket att fixa.Men vi har varit hos Anki&Emilia på lite visit iallafall.

Här kommer lite bilder ifrån den dagen.

 värsta gla fisen.Första gången i matstolen.    Emilia på köksbordet   Mammas prinsessa



Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards