busprinsen

Alla inlägg under maj 2009

Av madde - 31 maj 2009 16:07

Igår var vi på barnenshus en snabbis när dom öppnade för att köpa en pool till wilmer.

Men när vi vart klara för att åka så ser vi grannbilen att nån har lämnat sitt sovande barn kvar i bilen med rutan ned vevad ca 5centimeter.Jag&henrik vart rosenrasande och sprang till personalen som kom utspringandes,henrik&personalen sprang runt i varuhuset(BH har inte nåt högtalarsystem).Jag var kvar ute och höll koll på barnet.Precis när vi skulle ringa polisen så kommer mamman till bilen.henrik frågade vad hon höll på med och hennes kommenatar var jag har med mig babyvakten.....ja ännu är inte sista idioten född!!!!

jag vart så himla illa beröd och var nära  till gråt!


Idag är det morsdag men det är inget som firas här hemma för man kan uppskata varandra dom andra 364 dagarna tycker jag och det är inte alla barn som har en mamma eller en pappa.Men det vart en god lunch på holmö brygga sedan hem och äta lite jordgubbar!


Men jag är en stolt mamma till våran son wilmer och blivande lillasyter.


njut resten av dagen


Av madde - 29 maj 2009 09:58






"Jag tävlar om en solsuflett  från
Cloudy i Thereses Blogg
TÄVLA HÄR DU MED"

Av madde - 29 maj 2009 08:45

Igår hade jag en riktig depp dag allt var fel,mådde inge bra alls ville bara gråta hela tiden kändes det som!

men henrik tog mig ut på bil tur till spikarna där vi åt glass och det kändes lite bättre att få komma ut och inte bara sitta och tänka.Sedan hann jag med att rensa rabatten,åka till pappersåtervinningen,tvätta så lite vart gjort iallafall:-)


Nu till morgon har jag varit hos Ludmilla på hinnsvepning....japp det kändes men jag hoppas att det är värt det!ska till henne på måndag oxå.Vill att lill tösen ska komma nu!


Nu är det kaffe dax!

lägger in bilder på nya inredningen som jag har inhandlat:-)

Av madde - 28 maj 2009 08:23

ja ännu en dag har gryt fram........

Nu snart ska jag iväg på hinnsvepning igen och det gör så j*vla satans ont!!!

men som sagt det värkar inte hjälpa på mig.Blir galen snart på att inte få sova.Imorse berättade henrik att jag till och med hade skrikit i sömnen AJ,AJ,AJ så jag har nog räknat ut nattens sömn med ca 3timmar och detta har nu hållt på över 1vecka nu och det börjar att kännas.Så nu vill jag att detta ska vara slut!

Urs vilken klagosång detta vart!!ja det får ni ta.


Har ju som sagt dille på frukt och då menar jag DILLE,igår klämde jag i mig

halv litér jordgubbar,4nektariner,vindruvor....ja det är bättre än godis iallafall.


ha en bra dag alla!!

Av madde - 27 maj 2009 17:01

Imorse vart det att göra hinnsvepning för 2 gången och det värkar inte hjälpa på mig......ja jag vet att tiden inte har gått ut med jag är less att inte få sova p.g.a att jag sådana förvärkar så nu får lilltösen ta och titta ut.

Idag har jag oxå varit och fikat/lunchat med världens bästa polly sedan vart det shopping för hela slanten för oss:-)

pernilla shoppade nog mest hon:-)

för mig vart det:

*plych dress åt lill tösen ifrån pop

*på butik annelie vart det kuddar,ljusbricka och ljus

känns skönt att shoppa så man får nåt annat att tänka på!!

Tack för en underbar dag gumman!!


Igår kom Therese&Alfred på besök och vi hade det super trevligt!!lill Affe är så himla söt och go och han somnade i min famn:-)söt trollet!

Tack Therese för underbar dag!!

Av madde - 25 maj 2009 20:29

nej och åter nej lilla A har inte kommit än.....:-)

idag har vi varit på tillväxt UL och hinnsvepning och det var inte än skön upplevelse kan jag säga!

Det känns som mina dagar går ut på längta efter A och vara less på att vara gravid,men jag försöker njuta av detta om nu denna graviditet är min sista.

var hos barnmorskan idag

Hjärtaljud 141 slag/min

blodtryck 120/68

socker 5,2

järn 110

sf mått 36

Nu längtar jag till i morgon när Therese&lilla Affe kommer på besök!!

Av madde - 24 maj 2009 12:19

Igår ifrån kl 15 hade värkar 3min emellan och höll ut hela kvällen men sedan tyckte henke att vi skulle åka in och kolla hur det låg till då var klockan halv ett på natten!

Vilken tur jag hade att det var min aurora barnmorska som jobbade:-)en helt underbar människa!

Jag låg på kurva och hade regelbudna värkar hela tiden jag låg där sedan vart det undersökning och jag har börjar att öppna mig mera nu:-)

men vi åkte hem och vi/JAG försökte sova vid 4 så somnade jag.Sedan ringde´min kära mamma kl 07.15*GÄSP*

sedan har jag hållt igång med städning och tvättning och pyssel ute!

Har nu en molande värk i magen så det är bara att vänta och se:-)


Jag har fått mycket frågor om vårat nya vitrinskåp

*det är köpt hos fredrik&michael i hudik en jättefin butik med hur mycket fint som helst,det vart vill ha begär!!!

*skåpet kostade 2495:- tror jag.


Nikita-ska beställa den checken till dig som kommer på posten:-)ska bara göra klart allt med denna säsnong först.


SEdan har glömt att TACKA Nikita www.nikital.blogg.se för det otroliga söta solmössan som ska pryda lilla A när hon vill komma ut till världen.


ut och njut i solen

Av madde - 23 maj 2009 13:29

detta vart köpt i hudik hos fredrik&michael!

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards