busprinsen

Alla inlägg den 15 maj 2009

Av madde - 15 maj 2009 07:36

Gravid vecka 38PDF Skriv ut E-post Senast uppdaterad ( 2009-03-12 ) I magen:

Kroppsfett fortsätter att ackumuleras men inte i samma snabba takt som tidigare. Om det är en pojke har testiklarna vandrat ner i pungen och om det är en flicka är blygdläpparna fullt utvecklade. Tarmarna är fulla av mekonium eller beck som det också kallas. Det är tarmceller och restprodukter från fostervatten som barnet har svalt, innehållande bland annat hudceller och lanugohår.


 vikt.JPG langd.JPG

3-3.2 kg

48-49 cm

Längden mäts från huvud till fot. Måtten kan variera relativt mycket. 

Mamma:

En del kvinnor kan ibland uppleva en surrande, nästan elektrisk, känsla utmed benen och i vaginan. Det händer när barnets huvud stöter emot nerver i bäckenbotten när huvudet fixeras. Vissa drabbas av diarré i slutet av graviditeten. Det kan bero på en ökning av hormonet prostaglandin som ska göra att tarmen töms innan förlossningen.

Partner:

Har ni inte diskuterat din roll under förlosssningen än är det verkligen hög tid att göra det nu.

Det kan vara smart att laga att fylla frysen med. När ni väl är hemma från BB kan det vara skönt att slippa tänka på matlagning.

Mödravården:

Du fortsätter att träffa din barnmorska varannan vecka. Fråga efter din mödravårdsjournal om du inte redan har fått den. Den ska du ha med till förlossningsavdelningen när det är dags att föda.

Av madde - 15 maj 2009 07:31

igår var jag hos Ludmila på koll.Då fick jag veta att jag var öppen ca 1,5 centimeter!ja nu kan du komma lill tjejen tycker mamma&pappa:-)


Undra hur du ser ut?


Nu har jag gått 37+0 och nu börjar jag bli liiiite less,men jag njuter av magen och av lilltösen i magen som gör sig påmind varje dag.Denna graviditet kan vara min sista så nu njuter jag för fullt!



GLÖM INTE ATT KOLLA PÅ MIN UTFÖRSÄLJNING AV MIN GANGSTAR KOLLEKTION!!

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards