busprinsen

Alla inlägg under mars 2009

Av madde - 31 mars 2009 15:09

17/3-barnmorskan

24/3 aurora  kl.11.00

30/3 Ludmila kl.13.15 -gick bra!ligger fortfarande med huvudet neråt och verkar som l*ll*n blir kvar så.

8/4 aurora     kl .11.00

9/4 barnmorskan kl.15.00

21/4 Ludmila kl.13.30

Av madde - 31 mars 2009 15:05

Nu är vi hemma igen:-)


Nu är det massor utav av dricka och lavemang han ska dricka varje dag+klyx så får vi hoppas att detta ordnar till sig!


Wilmer har nu tarmljud det hade han inte igår(helt dött)


TACK FÖR ALL HJÄLP BARNMOTTAGNINGEN OCH AVD.44 NI ÄR GULDVÄRDA!

Marie-vi har fått laciplex elller vad det nu hette!

Elin-ja detta har inte varit skoj!!tack för dina kommentarer


 

tack för alla fina kommentarer och telefonsamtal!


kram

Av madde - 31 mars 2009 12:01

Nu åker vi in igen på sjukhuset.......återkommer senare!


kramar madde&wilmer

Av madde - 31 mars 2009 07:42

Dessa dagar vill jag ALDRIG ha igen.....

helvetet började på vägen upp till björnrike(där vi skulle njuta)

wilmer sitter tyst och snällt i baksätet och tuggar i sig hubbabubba och sväljer dessa:-(

när vi upptäcker detta så hade wilmer tuggar i sig ca 1,5meter och svalt detta(japp vi känner oss som dom sämsta föräldrarna)

på kvällen börjar wilmer kräkas.

Fredag

vi åker hem ifrån våran fjällresa och wilmer har skyhög feber och vi pratar med sjukvårdsrådgivningen........en historia försig

Lördag

wilmer har fortfarande högfeber och vi försöker och truggar med vätska hela dagen och på kvällen blir han lite piggare.

Söndag

nu tror vi att våran kille är tillbacka....han är glad hela dagen men med uppsvälld mage:-(vi ringer in igen

Helvetes måndag

wilmer klagar på ont i magen och KAN inte bajsa och morron vällingen kommer upp:-(

Jag ringer in i gen till VC&sjukvårdrådgivingen får ingen hjälp.

ringer mamma som sitter den stunden jag ska till barnmorskan

mamma ringer och wilmer är inte kontaktbar.Jag lovar att jag inte har kört så fort någongång och det kändes som jag aldrig kom fram.

Ringer henrik som kommer med ilfart till sjukhuset och vi blir inlagd på 44an och wilmer får göra magröntgen.Vi sitter med våran son och pyttsar i han vätska och provsvaren kommer.Wilmer har fulla tarmarna med tuggumi=LIVSFARA

Mitt hjärta stannade och tårarna bara forsade jag trodde att hjärtat skulle spricka.

Det vart att ge han klox en stor tub rakt upp i stjärten:-(wilmer var slö och inte sog själv.Det som kom ut var BARA tuggade tuggumin:-(

Vi tvingade oss hem för wilmer piggnade på sig och började leka och tjoa.

så  vi fick åka hem på permis och med klox med oss hem.


Tisdag

Nu har vi sovit hela natten och imorse gav vi wilmer detta igen.så nu vilar vi soffan.Detta vill jag aldrig ska hända igen.


hejssvejs





Av madde - 26 mars 2009 17:21

imorse så drog vi till björnrike:-)stugan är hur fin som helst!Vi har åkt slalom och bara tagit det lungt!

wilmer åker lift själv för första gången.

Hampus&wilmer åker lift

Hampus i backen

Mammas hjärta

wilmer utanför stugan

wilmer blåser såpbubblor

Av madde - 25 mars 2009 14:48

Idag har jag varit och ätit lunch med en av min allra bästa vänner Pernilla!

Det är så himla okomplicerat att vara med henne vi känner varandra utan och innan.

Tack vännen för en helt underbar lunch!

Det förgyllde min dag!

kramar****

Av madde - 25 mars 2009 14:48

17/3-barnmorskan

24/3 aurora  kl.11.00

30/3 Ludmila kl.13.15

8/4 aurora     kl .11.00

9/4 barnmorskan kl.15.00

Av madde - 25 mars 2009 14:34

Igår var vi hos auroran och igår var henrik med!

pratade om allt  och hur henrik kände det förra gången.Hon hadeskrivit ut hela min journal sedan förra gången och hennes kommentar var-herregud!

Förra gången var ingen lek,nej tack det vet vi!

Men nu ser vi framåt med nya ögon och nya möjligheter!

Men vi fick världens finaste son.Inget ont som har nåt gott med sig!


Igår fick vi besöka förlossningen,herregud så himla fint det var!stora och fina rum:-)Men jag fick en liten klump i magen och jag insåg att snart är man här!

Min aurora är hur underbar som helst och lyssnar på vad jag/vi har att säga.Det känns så himla viktigt!


Men precis när vi vara klar och vi skulle ta och äta lunch så ringer min telefon och jag ser att det är ifrån dagis.....

-hej det är ---

-wilmer har ramlat och slagit sig illa på munnen

-okej

-Han blöder mycket och vi får inte titta men vi bedömmer atthan måste till tandläkaren

-vi kommer nu!

-hej då


så det vart att slänga sig in i bilen,ringa tandläkaren (timrå)men dom var på utbildning:-(så vi fick åka till kvissleby.

När jag såg min älskadeplutt på dagis med blod runt munnen och ögonen var alldeles tårögda som rann över när han såg mamma.

Jag kan säga att jag inte var långt ifrån tårarar själv!

herregud vad det gör ont i hela kroppen när man ser att han har jätteont.

Men hos tandläkaren gick det så bra som det kan!

*en upptryckt tand

*skadat tandkött

*framtänderna lite lösa

*en rejäl fläskläpp


Men på kvällen var wilmer så himla go och snäll och mycket mys!!!


Älskar dig till oändlighet wilmer


wilmers fina mun

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards