busprinsen

Alla inlägg den 21 mars 2009

Av madde - 21 mars 2009 17:09

Nu har vi varit på trav...


Min största skräck hände därinne på bergsåker,wilmer försvinner:-(

Vi får tag på vakterna som larmar ut och jag "springer" och letar och jag hittar wilmer vid hissarna och är lycklig och vill åka hiss.Jag kan säga att jag hann tänka många tankar vad som har hänt min son tex att nån har tagit han(urs får ont i hjärtat att bara tänka så)

men när henrik står och pratar med vakten så är det nån som tar våran barnvagn,och vakterna larmar ut och får tag på vagnen utanför och det är en ung kille som drar våran sons vagn.

Vad f*n är det med folk?!

Så den unga killen fick åka polisbil därifrån!

jag blir så j*vla förbannad på folk som inte kan låta andras saker vara!


(tar bort vilken som tog våran vagn)vi såg vilken det var och vi gjorde anmälan hos polisen.



Efter detta ville jag inte vara kvar på bergsåker och vi åkte därifrån.Så nus sitter vi i vårat trygga hus.


kramar

Av madde - 21 mars 2009 10:17

Fostrets utveckling - gravid: 30 veckor

Skrivet för Sverige
Godkänt av BabyCenters medicinska rådgivare

Bebisens lungor och matsmältningssytem är nu nästan färdigutvecklade. Ökningen i längd kan komma att sakta av (bebisen är ungefär 40 cm lång nu), men den kommer att lägga på sig vikt ända fram till födseln.

fetal development at 30 weeksBebisen fortsätter att blinka och kan förmodligen se vad som händer inne i livmodern, till exempel skiftande ljusnivåer och rörliga ljuskällor. Om du håller en ficklampa mor magen, kan bebisen inte bara vända sig mot den, utan kanske till och med sträcker sig mot ljuset. En del forskare tror att det stimulerar bebisens synutveckling om du har magen ”ute” i ljuset. Förvänta dig inte att bebisen ska ha perfekt syn när den föds, däremot – nyfödda ser bara på 20-30 centimeters avstånd. Normalseende barn når inte vad vi menar med perfekt syn förrän de är mellan sju och nio år gamla. Bebisen har nu ögonbryn och ögonfransar.

Nu omges bebisen av ungefär en liter fostervatten, men det blir mindre när den blir större och det blir trångt. Din expanderande livmoder trycker på diafragman, vilket kan göra att du känner dig andfådd och har svårt att andas ordentligt, men det är en naturlig följd att att det är trångt om utrymmet. Vid ungefär 34 veckor (eller precis innan det är dags att föda, om detta är din andra eller tredje graviditet) kommer bebisens huvud att vändas nedåt i bäckenet inför förlossningen, vilket gör att det blir lättare att andas och äta.

Av madde - 21 mars 2009 10:07

Nu är det lördag och här i huset vaknade vi 06.30*gäsp* men då var jag pigg men det är jag inte nu känner jag!

Vi lyxade till med att äta frukost på hotell knaust,det var väldigt smaskigt i magen.Wilmer satt och åt sedan vart det att undersöka hotellet och prata med alla "gäster".


Sedan vart det att åka och handla.Nu är vi hemma och ska snart åka på trav på bergsåker.


Igår var jag på stan med pernilla och daniel och var och åt en god lunch och bara njöt och pratade om allt:-)Vännen du ska veta att jag alltid finns för dig och är så glad att du har fått hjälp och att du står på dig!!Nu ska vi få ordning på detta!!!!Love you vännen.

sedan var vi till nedansjö och grattade Lena(sambo)på hennes 30årsdag och barnen lekte hur bra som helst i flera timmar:-)



njut dagen!!!

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards