busprinsen

Alla inlägg under maj 2009

Av madde - 23 maj 2009 13:22

idag har vi hunnit med massor känns det som på kort tid eller att timmarna har gått långsamt idag.

Imorse åkte vi till Norra och lekte sedan drog på bakluckeloppis på bergsåkers travbana.Det kanske var det sämsta jag varit på!

sedan drog vi på loppis i timrå,den var bra  med lite småfynd hem:-)


Nu har man precis avnjutit en kopp kaffe och helt plötsligt började det regna och åska:-(


Wilmer ÄLSKAR att åka hoj!



Av madde - 22 maj 2009 17:53

Nu har jag klippt gräs,klippt buskar och avslutat med att äta en pizza.

sedan tänkte jag springa i trappen upp och ned hela kvällen.....men nån gång iallafall:-)

gud vad härligt att solen kom fram tillslut idag,man vill bara ut och göra nåt!


C-ja detta stavfel gick inte av för hackor:-)har nu ändrat....:-)




Av madde - 22 maj 2009 10:51

Igår var vi på travet en sväng,men det var så tråkigt väder så vi åkte hem till solen igen:-)ja det är sant det var sol i timrå!

där var vi på loppisar och jag köpte en gammal trälåda som jag nu har vita pelagoner!

Sedan vart gräset klippt och en möbel vart ihopsatt,och rabatten vart rensad så det vart massor av saker gjorda ute i trädgården.


Nu har jag varit till frissan med wilmer och han har likson 1000myror i rumpan så det vart muta med banan och kaka.

Lillasyster är fortfarande kvar i sin 1:a och gör inga tecken på att komma ut.....vill ha henne här nu!


har ni några tips hur man vräker ut bebisen ur magen?


so long

hej

Av madde - 20 maj 2009 13:37

ja jag ska väl ta och göra er besviken....ingen tös har kommit!

Igår hade jag masssssaaaa kraftiga förvärkar hela dan plus natten men igår kväll så vart det bara borta.....surt sa räven!

Inatt har det varit lungt bara dessa kiss pauser och tugga på rennie som jag har vaknat av.

idag har jag bara som "mensvärk" inget annat så idag har det blivit mycket gjort här hemma

*rykte ut till grannen maria och undsätta henne ifrån en hemsk spindel

Tack för kaffet.

*Tvättat

*handlat

*tvättat stolar,bord och altanen

*planterat blommor

Igår var jag på stan med mamma och ¨då vart det köpt ett spjällisskydd

täcke&kudde till spjällsäng.

Sedan handlade jag

*Nya novastar jeans på Toddler

*på pop vart det till wilmer

*solmössa

*t-shirt med traktorer

*seglar tröja

*shorts

ja det är väl detta jag har sysslat med!

Igår kom  vårat nya vitrinskåp(bild kommer)

Av madde - 19 maj 2009 07:25

Denna natt har inte varit skoj,vaknade 01.22 med värdens magvärk och började tömma tarmen(ursäkta) men det gjorde jag oxå med wilmer.Sedan har jag sovit av och till.Nu är det än trött madde som sitter här:-)


HaR BARA som mensvärk nu av och till.lillavän nu får du väldigt gärna komma till mamma&pappa.


Har nu hunnit plocka och donna här till morgonen och sitter vi(wilmer)och kollar på bollibompa.Sedan bär det iväg till dagis för lilleman.


see you

Av madde - 18 maj 2009 15:48

idag är det ingen bra dag känner jag.Nära till gråt vill bara dra täcket över huvudet och bara vara!men det går ju som sagt inte......

försökte muntra upp mig själv med att åka och handla blommor som ska vara ute inte ens det var skoj.

Känner att jag är less på alla "måsten" hela tiden.


Igår var jag och henrik till skärså och åt på restaurang det var mysigt medans lilleman var med farmor&farfar på utflykt.


Nej du lilldam där inne nu vill din mamma att du ska komma......så blir nog mamma på bättre humör.


Idag kommer det nya vitrinsåpet som vi har köpt:-)vi köpte det i hudik på butik fredrik&michael,är ni hudik så gäör ett besök där!!


Ifredags kom min bloggvinst i från yorrik:-)himla söt startset med kronor på:-)

www.yorrik.se


solen vart är du!!!!


glöm inte att gå in på fliken gangstar och kolla på min utförsäljning av kläder denna säsong!!


/madde

Av madde - 16 maj 2009 06:56

Igår ¨å åkte jag till Anki och peter som hade fått en liten dotter.herregud så liten och söt:-)jag kan säga att jag cart förälskad i det lilla knytet.självklart vart hon sponsrad av gangstar:-)plus en jättefin body ifrån MOLO!


Sedan åkte jag och henrik på våfran gratis hotell natt man fick när man köpt barnvagn på barnenshus.Igår tog vi det bara lungt åt godmat och bara njöt!

Men innan vi åkte så gjorde vi dagens hjälte uppdrag.

En man låg helt utslagen i en gräng i Timrå centrum och folk gick bara förbi han utan att bry sig.Vi stannade och farbrorn var livlöss(helt okontaktbar) vi ringde 112 vilyckades få lite liv i farbrorn så vi fick veta att han hade kärlkramp plus att han hade druckit sprit.Urs vad jag mådde dåligt efter vi lämnat mannen(ambulansen kommit)stackars ensamma människa,plus att alla människor bara gick förbi utan att bry sig!


Marie-jo har bara gått 37 fulla veckor så hon ville vänta lite.


Lina-Tack!


Nu ska dagen snart börja bara min snarkande karl slok vaknar

Av madde - 15 maj 2009 07:36

Gravid vecka 38PDF Skriv ut E-post Senast uppdaterad ( 2009-03-12 ) I magen:

Kroppsfett fortsätter att ackumuleras men inte i samma snabba takt som tidigare. Om det är en pojke har testiklarna vandrat ner i pungen och om det är en flicka är blygdläpparna fullt utvecklade. Tarmarna är fulla av mekonium eller beck som det också kallas. Det är tarmceller och restprodukter från fostervatten som barnet har svalt, innehållande bland annat hudceller och lanugohår.


 vikt.JPG langd.JPG

3-3.2 kg

48-49 cm

Längden mäts från huvud till fot. Måtten kan variera relativt mycket. 

Mamma:

En del kvinnor kan ibland uppleva en surrande, nästan elektrisk, känsla utmed benen och i vaginan. Det händer när barnets huvud stöter emot nerver i bäckenbotten när huvudet fixeras. Vissa drabbas av diarré i slutet av graviditeten. Det kan bero på en ökning av hormonet prostaglandin som ska göra att tarmen töms innan förlossningen.

Partner:

Har ni inte diskuterat din roll under förlosssningen än är det verkligen hög tid att göra det nu.

Det kan vara smart att laga att fylla frysen med. När ni väl är hemma från BB kan det vara skönt att slippa tänka på matlagning.

Mödravården:

Du fortsätter att träffa din barnmorska varannan vecka. Fråga efter din mödravårdsjournal om du inte redan har fått den. Den ska du ha med till förlossningsavdelningen när det är dags att föda.

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15 16
17
18 19 20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards