busprinsen

Alla inlägg den 10 september 2010

Av madde - 10 september 2010 21:40

Nu är vinterkläderna inhandlad och klara och det känns skönt att detta är fixat.

Att ha två barn blir lätt en dyr historia men det var tur att man hade 15% och bonus så då vart kalaset inte lika dyrt :)

 

VINTEROVERALL BABY

Denna fick Astrid och det kommer att bli fint med en röd eller rosa mössa och var kanonfin i denna färg!

 

VINTERJACKA BARN

wilmer

 

VINTERBYXOR BARN

wilmer täckbyxa hittade jag inte på polarn och pyrets hemsida men dom vi köpte till han var en snowbord modell i "jeanstyg"

 

Sedan nu ikväll har jag suttit och märkt barnens kläder inför dagis starten ¨på måndag och nu tror jag att allt är ned packat.

Av madde - 10 september 2010 20:08

Idag har jag och Astrid varit på barmottagninge för att lära mig hur man tar Anapen sprutan (adrenalin) och resten av alla andra mediciner som ska intagas vid ett allergisk anfall. Sedan vart det att skriva ihop en åtgärdsplan vid ett anfall och på den står det alla mediciner och hur man ska gå till väga.

 

  

 

Susanne som är allergi sköterska på barn är helt underbar och var väldigt duktig på att förklara och lära ut. Så jag och Astrid var nöjda när vi gick därifrån så nu ska vi lära våra nära och kära detta med sprutan.

 

Vikten på Astrid var 10,3 kg

Längden på Astrid 76 cm

 

Av madde - 10 september 2010 11:43

Nu är vi hemma efter två härliga veckor i Turkiet.Vi var i Side på Sunwing Resort.

Jag kan varmt rekomendera Sunwing resort i side allt var bra allt ifrån Mat,underhållning,boende,saker att göra för barnen och personalen på hotellet.

 

Men i måndags var den allra värsta dagen i hela mitt liv och jag hoppas att jag aldrig kommer att få uppleva det igen.

Astrid fick i sig mjölk och hon svällde upp i hela kroppen,var knallröd på hela kroppen och stämplad med blåsor. Ögonen var helt borta och den rann slem ur hennes mun.I ambulansen på vägen in till sjukhuset så slutade Astrid att andas och jag har Aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Detta är det värsta som kan hända nån som har allergi får man inte medicin så går det bara åt ett håll och det är döden....Ja det var det värsta jag någonsin har varit med om.

Jag vill Tacka personalen på sunwing resort för all hjälp och ett speciellt TACK till Anita på klädbutiken på sunwing.

 

Så idag ska vi in till sjukhuset med Astrid för att få akut sprutor som vi ska hemma och på dagis.

 

så om jag hinner senare idag så ska jag lägga ut bilder ifrån våran resa!!!

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards