busprinsen

Direktlänk till inlägg 19 februari 2009

magen

Av madde - 19 februari 2009 14:50

När man är gravid är då magen till allmän beskådan och "tafsa på?

Jag börjar bli grymt less på okända människors kommentarer om MIN gravida mage.

Detta är dom vanligaste frågorna:är du säker att det bara är 1st där inne,herregud ser ut som du ska födda nu,du ser ut att "spricka"snart.....

Hallå vad är det för rättigheter folk har att vräka ur sig vad som helst!

Inte går jag runt till okända folk på stan och kommenterar deras magar hur dom er ut.Herregud vadsmal du är eller vad tjock du är!

är dert bara jag som får dessa kommentarer?

Mina nära och kära får jättegärna "tafsa" på min  mage,men inte folk jag känner!!

arga madde ska nu jobba lite!!

 
 
Therese

Therese

19 februari 2009 16:20

Håller med dig, jag personligen har svårt för att magen är en allmän ägodel som alla har rätt att ta på - Äckligt tycker jag att det är!
Har du trist (det har jag) så är du ju självklart välkommen på besök på BB så ska jag klämma på dig ;)

http://tostberg.blogg.se

 
Ingen bild

syster

19 februari 2009 22:22

Visst kan man vara utan dom där komentarerna ibland!Fick ju höra när jag var strax över v 20 trodde folk att det nästan var dax.När man inte är gravid så saknar man tyvär sånt.Oj oj oj va jag är avundsjuk,vill oxå ha bäbismagen,just nu är det bara fet mage.Nä njut o sug på karamellen länge,det går så fort!men visst är det jobbigt om man får elaka komentarer men du bär på nåt underbart som inte dom gör//kram

 
maria

maria

20 februari 2009 23:38

jag håller med dig, varför ska dom kommentera om ens mage, å just den kommentaren.. ska du ha snart? nä, jag har 4 mån kvar.. den hatar jag!!
Kramar

http://gogumman

 
-c-

-c-

20 februari 2009 23:45

Då jag var gravid fick jag höra att jag var både höggravid (bara i mitten) och att jag var så liiiten och att man inte kunde tro att det låg en bebis där.. Det som "sårade" mest vara att höra hur liten jag var. Att jag inte såg gravid ut.

Jag var dock inte SÅ känslig för folks pet och prat om min mage. Men jag kan förstå att andra känner att det är jobbigt.

Samtidigt som jag tycker att en gravidmagen är vilken mage som helst. Något man inte vill ha okända människors händer på eller få höga kommentarer om ..så tycker jag att en graviditet är speciell, att magen ÄR något att tala om och att peta på just då =) ..jag är lite skitzo ;)

http://-c-.bloggagratis.se

 
Victoria

Victoria

21 februari 2009 16:40

Känner verkligen igen mig. Stog på kön i konsum då en äldre kvinna bara helt plötsligt börja taffsa på mig. Blev så chockad över och arg vilket inte hon brydde sig alls om. Fattar inte att så fort man blir gravid så ska helt alla få ta på en.
När min familj och vänner gör det och kommenterar min mage så blir jag bara stolt. Men fy för närgångna främlingar.

Måste ta och träffas något gumman. :-)

http://vixens.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madde - 22 september 2011 20:00


I detta hem så är det inte jag som stryker våra kläder eller gardiner.Jag hatar att stryka så det får helt enkelt bli henriks göra=)   Ett litet bildbevis så ni inte tror att jag ljuger=)     Astrids nya hissgardin färdig stryken.... ...

Av madde - 20 september 2011 14:05

Idag åkte vi till norra för att leka lite och jag trodde det skulle var lungt i lekparken idag.Men gud så fel jag hade för det var frilufsdag och det bara kryllade av barn.Det var ganska mycket lek ändå och avlsluta med lite fika=)         ...

Av madde - 14 september 2011 19:45

Nu kör vi den sista delen på bröllopsbilderna=)Nu blir det att välja ut tackkortet till våra kära gäster som verkligen förgyllde våran dag och kväll.Vill ännu en gång TACKA alla som kom på våran dag och ni kommer alltid att finnas i våra hjärtan!  ...

Av madde - 13 september 2011 21:31

Jag ber 1000gånger om ursäkt för min frånvaro men det är svårt att blogga när man inte har någon lust.Jag känner att om ska blogga så vill jag skriva något bra inlägg inte bara typ jobbat idag,lagat mat.....                      Nu måste...

Av madde - 3 september 2011 13:16

Sonen här hemma växer så det knakar och bara fötterna har växst  ca 1cm denna sommar och på längden är det oxå några centimeter=)Så då blir det att fylla på garderoben lite.Nova star är ett bra märke för det är bra växmån i kläderna och man kan ha do...

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards