busprinsen

Alla inlägg under augusti 2010

Av madde - 12 augusti 2010 20:52

Idag fick vi fint främmande av Therese,Nikita,Ulrika+barn

Vi fikade lunch,kaffe och bulle och barnen stojade på för fulla muggar.Men det var otroligt trevligt och mysigt.

  

Astrid med gudmor Therese

 

Såhär såg det ut efter några timmars lek

  

så roligt hade barna!

 

Astrid tog och ramlade ned för groventren trappen idag med huvudet före rakt ned i asfalten och herregud vad flickstackarn skrek och det värkte i mamma hjärtat.Så nu har hon en stor bula i pannan,sväld kind och början till blåöga:(

Så vi fick ringa i till rådgivningen för det vart ett ganska högt fall så nu ikväll har vi haft koll på hennes allmäntillstånd.

 

Tack tjejer för ett otroligt trevligt besök.

Av madde - 12 augusti 2010 20:42

Datakabeln kom fram imorse och boven i detta drama.....är en liten figur på ca 74 cmlång:)

 

Så Nu kan jag visa er bilderna ifrån dejten med Elin igår.

 

  

Värdinnan i sitt nyrenoverade kök

    

Söta,söta Levi.

  

Storpojkarna våra i sanlådan.

 

Tack gumman ännu en gång för en mysig dag!!!

 

Av madde - 11 augusti 2010 21:47

Vi började dagen med att åka ut till Alnön för att träffa Elin med familj.Så fick vi ge presenten till Levi som nu blir 2veckor gammal.Gud så mysigt det var att hålla och mysa med den lilla krabaten och herregud vad dom luktar gott.

barnen åt lunch sedan gick vi till lekparken så dom fick busa av sig och Elin hade packat med sig fika.

 

Tack vännen för en mysig förmiddag!!!

 

Jag hade knäppt så fina bilder på Levi men nu när jag ska ladda upp dom så hittar jag inte datakabeln *MORRR*

 

Nu i eftermiddag/kväll har jag varit på Birsta med Pernilla och vi har fikat och shoppat.Det var så skönt att bara få vara och att få sitta och prata i lugn och ro.

Pernilla TACK för att du finns i mitt liv

 

Jag är lyckligt lottad som har så fina vänner i mitt liv!

 

Nu hoppas jag att jag hittar kabeln i morgon!!

 

natti natt

Av madde - 10 augusti 2010 20:40

När Henrik kom hem så gick jag på min dagliga kvälls prommis och det blir också som en terapi.Det är så himla skönt att komma ut själv och man får andas friskluft och samla massa ny energi.

 

Sedan drog jag till birsta för att köpa en välkommen till världen present till lilla Levi.Så nu får vi hoppas att det passar lilla killen!Sedan träffade jag Pillan på polarnopyret och det alltid lika trevligt att träffa dig och surra en stund!

 

Nu sitter man och kollar på Allsången och jag tycker det är riktigt bra ikväll!

 

Nu:umgås en stund med han jag lever med

Av madde - 10 augusti 2010 13:45

Idag for vi till Johanna,markus,Max och Thea på lite fika och lek.Johanna hade bakat paj så fick paj och glass.Wilmer åt nog 3 portioner med glass :)

Astrid vart så himla trött efter ett tag så vi packade ihop och åkte,hon somnade på engång i bilen. Jag tror hon blir lite extra trött nu när hon håller på att lära sig att gå.

Johanna och markus bodde jättefint det var ett riktigt svensson,svennson område (ut och in med flaggan varje dag)

  

Johanna&Max

 

Tack för en jätte trevlig stund!!

 

  

mammas prinsessa ute och går!

Av madde - 9 augusti 2010 17:58

Idag har vi varit på dagis för att laga mat och Astrid tyckte det var skoj att krypa runt och leka med alla leksaker.Wilmer vart glad för den visiten och nästa gång det blir dagis är den 13 september så det blir ett lång sommarlov.

 

 

Bilar är skoj tycker Astrid

 

 

    

Glad Wilmer på dagis.

 

 

När vi kom hem så började Astrid att gå:)

Hon går längre och längre för varje gång och man blir så stolt så det gör i mamma hjärtat.Så nu dröjer det nog inte så länge innan hon går för fullt! 

 

Nu:prommis

Av madde - 9 augusti 2010 17:41

Igår vart det en "fixar" dag och det är så skönt att få saker gjorda.

Vi började med att fara och laga vagnen på babyproffsen,handtaget hade blivit glapt men det fixade dom med ett nytt handtag. Måste bara säga att det är super service på babyproffsen!Så det vart lite handlat där till utlandsresan.

*Badtrosa

*badskor

*grej till barnstolen

*sedan hyrde vi en vagnpåse när vi ska till utlandet(vill ha en hel barnvagn denna gång)

 

  

Sedan vart det lunch (det är vatten hon dricker)

 

 

   

provar shicken nuggets för första gången och det vart en hitt

 

Sedan vart lite shopping på birsta

 

*resväskor

*solglasögon

*gummistövlar

*storhandling

 

Sedan när vi skulle hem så hade Henrik glömt vart han hade parkerat bilen (Jag gick ifrån babyproffsen) så vi letade bilen i 20minuter med 2griniga barn....så skoj så!!

När vi var på gatan nedanför där vi bor så ser jag att vi har glömt resväskorna på intersport....jippi liksom så det vart att vända bilen och åka tillbacka till birsta och vi fick ringa och väskorna var kvar*pust*

 

 

 

Av madde - 7 augusti 2010 21:33

Här kommer en bild på Astrid lugg men bilden vart inte bra för lill damen var inte på sitt bästa humör.

  

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards