busprinsen

Alla inlägg under januari 2010

Av madde - 8 januari 2010 12:27

Har feber och natt har varken jag eller Astrid sovit mycket.Ett tag så hade hon så hög feber att hon andades konstigt.Det ända som fick henne lugn var att amma och det gjorde hon hela natten,så det är en trött mamma&astrid idag.Det är tur det finns kaffe!!

 

Det är nog en tand som är på G hon bajsar illa,gnager på allt och har feber.

 

Mina älskade   

      

Av madde - 7 januari 2010 19:19

Har vi haft idag här hemma, Elin&Isak och Therese&Alfred.

Wilmer vart super glad att Isak äntligen kom som han har väntat helamorgonen.Vi åt lunch och fikade och hade det jätte trevligt.

 

Ikväll har jag ännu en gång trotsat kylan och tagit min kvälls prommis, men idag vart det så kallt så jag skrattat el dyl så hade käken fastnat i det läget.

 

här kommer bilder på lykthuset som jag fick och astrids pyjamas som hon fick av Anki

    

Av madde - 6 januari 2010 09:08

Idag är en dag som jag bara vill dra täcket över huvudet och vakna upp med ett bättre mamma humör.Just nu vill jag bara vara "Madde" är less på att tjata,skrikande A(upptäckt sin röst),serva med mat,blöja......Vill bara vara för en stund.

 

 

Henrik jobbar idag oxå och som gräddet på moset så är det svin kallt ute.Jag blir galen!!!

Hur kul är det att gå ut när det är -22?Nej det blir ännu en dag inne innanför dessa fyra väggar.

 

 

Ska bygga pärlplatta med sonen och försöka vara en god moder:-)

 

Nu-Livets dryck kaffe

Av madde - 5 januari 2010 14:21

Ja det är det man får dricka för att hålla sig vaken om dagarna när man är småbarnsförälder...

 

Våran lilla teran härhemma är i nån "jobbig" fas plus att hon har upptäckt sin gäla röst  . Ibland tar hon i med rösten att det gör nästan ont i öronen.Men detta är ännu en fas man ska passera.

Det som jobbigast idag är kylan för wilmer är lagomt utråkad att bara vara inne,men vi går nog ut en stund iallafall.

 

Mammas prins är duktig att roa sig själv,när A är somhon är.

Mamma älskar er mina sötnötter  .

 

 

Idag har A en liten tofs på huvudet....

    

 

Av madde - 5 januari 2010 10:43

Astrid andra tand är på G nu.Hon gnager och dregglar på allt som kommer förbi hennes mun.

Jag försökte knäppa kort på grynen men det vart som sagt inte så bra men ni får titta på sötnötten våran.

 

    

 

 

Idag är det rent utsagt skitkallt ute och att få astrid att sova inne är ju en historia för sig.Hon vill sova i vagnen ute men när det är så kallt ute så känns det lite onödigt.Jag var ut förrut och hämtade dagens tidning och då höll näsborrarna att frysa ihop.

 

Nu-Ta hand om martyren (astrid) som har upptäckt att hon har en röst.....

Av madde - 4 januari 2010 19:30

Såhär vart min placering härhemma med sockerlådan

  

Av madde - 4 januari 2010 19:30

Har vi haft idag, Anki och Emilia har varit på besök.vi byte julisar med varann och jag fick ett lykthus och jag vart hur glad som helst.

Wilmer fick en jättefin pyjamas och astrid fick en oxå en jättefin pyjamas och raggsockar i ull.


Mina barn har varit på ett strålande humör idag....det var stor ironi på hög nivå. A har gnällt stora delar av dagen och W har varit på ett trotshumör som är JAG vill,ska inte,vill inte........


Men lite kaffe och surr vart det iallafall:-)

Av madde - 3 januari 2010 14:49

idag blir våran prinsessa 7månader,herregud snart är hon 1år och springer.Ja tiden går i ett rasande tempo det gäller att hinna med i svängarna.

 

Astrids utveckling

 

*det låter som hon säger mamma

*andra tanden är nu framme (nere)

*vägrar att äta mat vill bara amma

*gillar att busa och lyser upp med hela sitt ansikte

*gillar att sove ute i sin vagn.

 

   

våran ögonsten.

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards