busprinsen

Alla inlägg under november 2008

Av madde - 22 november 2008 11:41

Vi började morgonen med frukost.Sedan vart det storstädning,lunch och nu ligger wilmer i sin säng och ska sova sin nap.Hampus är hos grannen och leker han blir otroligt uttråkad att inte vara med kompisar,måste ha nåt att göra!!

Nu satt man ned baken och bänkade sig framför datorn och i bakgrunden är det damernas fristil på skidor.Vi får se hur det går för kalla:-)


Vad gör ni denna lördag!


Igår köpte jag en jättefin ljuskrans på butik Annelie,den är otroligt vacker och lyser jättemysigt!


hejs svejs

Av madde - 20 november 2008 17:39

Här kommer en bild på stolen jag köpte på antik loppis och den står i sovrummet


pop köp jag gjorde igår:-)



Nu ska jag ta mig lite fika!!!



Av madde - 20 november 2008 17:34

Wilmer har fått någon slags förkylning som har satt sig på hans ögon så han ser ut som sebiriska  järnvägssystemet i ögonen alldeles röd sprängd!så han får vara hemma i från dagis idag och imorgon.Så nu är han hos farmor&farfar så vi kan jobba.Ibland får jag dåligt samvete att jag inte är hemma med min som när han är sjuk,men vill bara poientera(hur stavas det?) att skulle han vara jättedålig så går min som FÖRST!!!men det är full fart på han men jag ville att han skulle få vila lite ifrån dagis!


bjuder är på en härlig bild på min son

Ni kanske förstår hur det såg ut på golvet:-)

Av madde - 20 november 2008 17:31

suddig bild men den vår duga!

Nu ser jag att jag har lite mage,men byxorna går fortfarande bra att knäppa:-)känns mera på tröjorna.Kanske magen sitter högt?!vad vet jag:-)

Av madde - 18 november 2008 09:30

Ja morron var det för länge sedan i min värld,jag kliver upp klockan 5.30 varje morgon för att hinna med allt som ska göras på morgonen!

väcker wilmer klockan 6 med en flaska välling sedan äör det fullfart för att åka klockan 6.45 för att lämna på dagis!

men när jag kliver upp så pass tidigt så känns det inte så stressigt på morgonen.

Det är verklogen tråkigt väder:-(snö blandat regn och grått.DEt får gärna vara nån minus grad och snö,då blir det ljusare ute och man får en härlig julkänsla!

Nu är det att fortsätta jobba!!!

Av madde - 17 november 2008 18:55

Gravid vecka 13PDF Skriv ut E-post I magen:

Moderkakan sköter hela utbytet av näringsprodukter och avfallsprodukter. Den producerar också hormonerna progesteron och östriol som hjälper kroppen att bibehålla graviditeten. Tidigare producerades blodkropparna i gulsäcken, som egentligen inte har någon annan uppgift, men nu har gulsäcken tjänat sitt syfte. Från och med nu producerar fostrets lever och mjälte blodkropparna - och snart börjar också benmärgen att producera blodkroppar.

Barnets ögonlock är stängda för att skydda ögonen som är under utveckling. Fostret kan också vara kapabelt att stoppa en tumme i munnen även om sugmuskulaturen inte är färdigutvecklad än. Flera revben kan vara synliga och vävnader som kommer att bilda ben är under utveckling i fostrets huvud, ben och armar. Bukspottkörteln har börjat producera insulin. Huvudet växer långsammare än tidigare. Få missbildningar tillkommer efter vecka 13.

Nedan kan du se en av våra filmer gjorda med den unika 4D-ultraljudstekniken. Det är en ny och revolutionerande teknik som förbättrar vår kunskap om fostrets utveckling i livmodern. Filmen är gjord i vecka 13.



 vikt.JPG langd.JPG

 28 gram

 10-10,5 cm

Längden mäts från huvud till stjärt (CRL).

Mamma:

De allra flesta mår inte illa längre även om det finns undantag. Magen börjar rundas lite och du kommer antagligen inte i dina vanliga kläder längre. Det kanske inte syns så tydligt utåt men du kan själv lätt se skillnad när du är naken.

Av madde - 17 november 2008 18:45

sitter här och gäspar och klockan är inte ens 19....har varit fullt upp sedan jag slutat jobbet,hämta hampus på skolan,hämta wilmer på dagis,hem laga mat,snickaren kommer och fixar lite med kablar,sanera bort middagen,bygga koja och slutligen äta glass.Så nu sitter jag i soffan och blir snart plattarslad....hahahahah


sedan blir det kvällsprommis.

Av madde - 16 november 2008 13:31

Idag på  morgonen så storstädade vi och spelade julmusik:-)man fick väldigt julstämning plus att vi har snö ute:-)

SEdan drog jag igång ett lussebulle bak,dom vart goda


nu är det dax att väcka lill gubben....


puss&kram

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards