busprinsen

Alla inlägg den 13 november 2008

Av madde - 13 november 2008 18:12

Gravid vecka 12PDF Skriv ut E-post I magen:

Fostrets ansikte börjar nu att synas allt tydligare. Det har fått en haka och en liten näsa. Små fingernaglar och tånaglar bildas. Eftersom blodmängden har ökat slår fostrets hjärta nu några slag snabbare per minut. Fostret urinerar för första gången och urinet hamnar i fostersäcken. Det kan också svälja och göra andningsrörelser. Risken för missfall minskar kraftigt efter vecka 12.


 vikt.JPG langd.JPG

 14 gram

 8-9 cm

Längden mäts från huvud till stjärt (CRL).

ultraljud vecka 12+5

Mamma:

Illamåendet upphör för många. De flesta har ökat 1 - 4 kg i vikt. Om du har kräkts mycket kan det dock hända att du till och med har minskat i vikt men det är inget du behöver oroa dig för.

Har någon sagt att du "ser gravid ut"? Det beror inte bara på din inre lycka över att vara gravid utan också på att din hy ser bättre och slätare ut. Det är ett resultat av ökad blodmängd och hormonet hCG.  

Kanske har ni redan talat om för nära och kära att ni väntar barn men många brukar vänta med det till efter vecka tolv eftersom risken för missfall minskar kraftigt då.

Av madde - 13 november 2008 18:03

japp så lät det när våran hemtelefon hamnade i toaletten.....ligger nu på tork....kan ju fungera:-)men glad det vart jag inte kan jag tilläga!


Vi var och köpte en ny elvisp i lördags (electrolux)alltså inget billigt märke.Nu har jag använt den 3gånger sedan i lördags.Idag bnär jag skulle göra hemma gjord potatismos så skar den ihop och den fick världens illande ljud som skar i öronen och gav en ny arom i köket(bränd elvisp) och lite rök!

så till dagens middag var det lite action!

ELECTROLUX AHM310

Av madde - 13 november 2008 14:01

Igår var jag på inskrivning hos min underbara barnmorska:-)hon är helt underbar hon lyssnar och förstår!inte min som jag hade med wilmer som bara "sket" idet jag sa och hur jag mådde!


Nu är min remiss skickad till aurora gruppen och det känns så himla skönt:-)


Mina värden var inte dom bästa tyvärr men det fixar sig nog med tiden


bara så att lill hallonet växer och mår bra där inne!


Mina värden


BMI 20,5 det var bra:-)

Järnvärde 118

blodtryck 95/55 det var alldeles för lågt,därför det känns som att jag ska svimma eller somna ståendes

socker 3,5 lågt för att nyss ha ätit!


Ul tid hade dom inte lagt ut för januri så jag får vänta lite med det!

fick  min bf tid den 1juni:-)


Therese min vän!vet inte vad som har hänt med bilden:-(men nu har jag uppdaterat:-)nu får du ta och handla lite gangstar kläder!!!



kramar

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards