busprinsen

Alla inlägg under april 2010

Av madde - 10 april 2010 10:10

När jag var på resande fot så vart det lite handlat. Hade kunnat handlat mycket mera men då hade jag inte fått med mig det på tåget, det räckte det jag bar på. En rullväska med en väska på den,ryggsäck på ryggen, Astrid i sele och en stor papperspåse så det räckte:-)

 

men här en bild på den ena saken jag köpte  

 Ska bara fixa klart det sista så kommer det en bild på det andra jag köpte!

 

Här kommer en bild på min nya duk på köksbordet

  

snyggt med den bredda spetsen tycker jag!

 

 

Idag är det lördag och det regnar inte iallafall och det är skönt. Vi har inte än plan vad vi ska göra idag men jag måste fara och handla nya blommor så jag kanske tar mig en tur och gör det.

 

Måste bara visa dessa söta stövlar som jag har köpt till Astrid

visst är dom söta?  

Av madde - 9 april 2010 13:35

Ja nu får jag skämmas att det var så länge sedan jag bloggade, så nu får jag uppdatera dessA dagar.

 

Måndag:

 

resdag hem ifrån Karlshamn

 

Tisdag:

 

Då var det bara lugn dag efter resan

 

Onsdag:

 

Äntligen efter 3 veckor så träffar vi Anki&Emilia.Små tjejerna var glada att se varandra(mammorna oxå)

Vi tog en birsta tur.

*bild lånad*

 

Torsdag:

 

Igår hade vi en trevlig dag med Therese&Affe, vi fikade och barnen lekte jättebra och vi fick se Alfreds stapplande steg så himla söt.Tyvärr så hade jag slut på batteri i kameran.

 

 

Av madde - 4 april 2010 17:38

Idag delade vi upp oss lite. Wilmer,farfar och kusin Linus åkte till Kreativum det är ett ställe man kan göra olika saker, wilmer hade varit eld och lågor och tyckte detta var hur skoj som helst.

Jag och henrik åkte till karlskrona för att kolla lite och det var en jättefin stad det var bara synd att allt var stängt.

Men det var en jättemysig biltur på tuman hand:-)

 

Här kommer lite bilder ifrån Kreativum

 

                

 

Av madde - 3 april 2010 18:41

Idag blir våran prinsessa 10månader, jag fattar inte om två månader blir det 1årskalas

 

Astrid utveckling

 

* Äter i matväg Frukost:gröt lunch: ½burk mat Middag:½burk mat sedan ammning resten.

 

*kryper

 

* Säger vi kom så fattar hon det och kommer

 

* sover två gånger om dagen och nattas på kvällen klockan 19

 

* Klappar händerna

 

  

Av madde - 3 april 2010 18:30

Idag gick vi ned på torget och wilmer skulle gå påskparad och leta efter påskägg.Wilmer var eld och lågor och var jätteduktig att hoppa och leta efter ägg.

Wilmer var världens finaste påskgubbe.

      

Världens finaste påskgubbe.

 

Idag intogs årets första mjukglass och inte vilken mjukglass som helst det var mjukglass med punch. Jag lovar att det var den godaste mjukglassen jag någonsin har ätit.

  

Gott med glass i det härliga solskenet.

 

När vi kom hem satt vi ute på verandan i det vackra vädret och nu har jag brännt mig på näsan:-)

Efter middagen vart det dans med faster och Astrid tjöt av skratt

 

   

Åka skatebord inne går bra det med,Wilmer har på sig sin nya tröja.  

 

Av madde - 3 april 2010 18:03

Imorse så tittade Wilmer ut för att se om påskharen hade varit här och lämnat påskägg och till hans lycka så hade han det:-)

Så ut i trädgården och leta efter påskägg

        

Glad kille ut på "jakt" efter påskäggen.......

  

Detta vart fångsten!

 

Wilmer fick ett ägg med godis sedan vart det än postis pär film och en cars bil.

Av madde - 2 april 2010 19:18

Idag har vi varit ute precis hela dagen,vi började dagen med att gå en rask prommis sedan vart det lekparken och Astrid gungade för första gången  

Detta var kul tyckte Astrid och efter tag så flög både skorna&vantarna:-)

 

Wilmer var eld och lågor av att vara på den roliga lekparken som det fanns massa skoj att göra

  

   "släng" gungan var roligast.Sedan efter lek vart det fika och fikat smakar alltid bäst ute i det fria

  

gott gotti gott gott

 

Att vara med faster älskar både Wilmer&Astrid.Att få hjäpa faster med att starta fontännen var skoj och att få känna sig stor och duktig

  

Faster Marie&Wilmer

 

vi har verkligen njutit av solens strålar idag och alla har fått "spår" av solen i ansiktet idag.Det känns skönt med lite färg i ansiktet.

Detta är mannen i mitt liv.  

Av madde - 1 april 2010 18:11

Idag har vi varit ute i det vackra vädret som är här nere,Först  var jag och henrik  ned till stan och köpte påskpresent till wilmer.Hät nere finns det en jättebra barnbutik som heter busochrackartyg

där fart det handlat prästkragstunikan och robot tröja ifrån molo.

 

Sedan var vi på konditori och astrid fick smaka morotskaka

  

gott!!!

 

 

Sedan var vi till  mörrum och wilmer vart helt salig av allt vatten och vi avslutade med laxmacka och glass.

 

vår floden

   

glass är livet.

   

Astrid och pappa som äntligen har kommit

Här är det VÅÅÅÅÅR     

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards