busprinsen

Alla inlägg under december 2009

Av madde - 17 december 2009 11:48

Helt vanlig Torsdag men det är kall torsdag,det bet bra i kinderna förrut när jag var ut.Jag tycker om att Vintern äntligen har kommit.

 

Idag byte jag till sittdelen på Astrids vagn hon vill inte bara ligga ned när hon är vaken då vill hon sitta upp och då kändes som att det var dax för att byta.Just för tillfället sover prinsessan ute i vagnen  

 

 

härrom dagen var Astrid så himla styrig att hon liksom hade bestämt sig för att inte sova fast hon var dyng trött.Tillslut somnade hon i min famn i åkpåsen och då  var det bara lägga henne i vagnen och rulla ut den.DEtta är en liten dam som vet vad hon vill

 

Bilder på en sovande "Martyr"     

Av madde - 16 december 2009 10:51

I oktober så hade vi hembesök av en man ifrån trygg hansa försäkringar.Vi har haft oss och barnen försäkrad hos länsförsäkringar och trygg hansas barnförsäkringar är klart bäst av alla bolag.Men det är nog det ända oxå.

 

Igår ringer än man till mig ifrån trygg hansa och vill prata om husförsäkringar och han frågar hur många försäkringar jag har i deras bolag och jag svarar två barnförsäkringar och mig själv,det blir tyst och han svarar att jag bara har en barnförsäkring!

Jag blir förvånad för jag har fått försäkringsbrev på båda barnen.

Du har inte betalat Wilmers försäkring säger mannen i luren jag säger att jag inte har fått nån räkning och ingen påminnelse och jag får till svar att dom inte ansvarar inte för postens slarv och då grinar jag till och svarar att det är MITT barn det handlar om som nu är oförsäkrad!

 

Det ända jag ville var att inte få barnens frsäkringar på samma månad för det blir ganska mycket pengar på engång(ca 2000:-)betalar halvår på båda barnen.

ja han är grining och sur och jag svarar att fixar ni inte detta nu så säger jag upp min försäkringar och går tillbacka till mitt gamla bolag.det blir tyst i luren och tillslut säger mannen att kvinnan som har godkännt wilmer försäkring går att nå i morgon kl9

 

IDAG

 

jag ringer kvinnan som har hand om wilmers försäkring och jag får tillsvar att detta ska vi ordna,bra säger jag och hur?

jo du betalar in 972:- idag så är han försäkrad säger hon snäsigt(jag använder snäll och vuxen röst)

jag vill ha svar hur detta har gått till att wilmer är oförsäkrad?tänk om mannen inte hade ringt igår och ville prata om husförsäkringar då hade jag trott att wilmer var försäkrad.

Hon är bara tyst i luren och säger att jag kommer att skicka in  ett papper på uppsägning på resterande försäkringar.

sedan TACKAR jag för mig och lägger på luren.

 

Urs för otrevliga och inte tillmötesgående människor.

 

Jag ringer sedan till Länsförsäkringar och får prata med jättetrevlig man och jag berättar vad som har hänt.han säger att ska prata med en tjej som heter Åsa och sedan ringa tillbacka till mig.

 

Efter stund ringer den t´revliga mannen upp och säger att allt är ordnat att försäkringarna är igång igen:-)

 

Jagblir glad och Tackar för trevligt bemötande och snabb hjälp!

 

Detta samtal gjorde MIN DAG!

 

En stor fång med rosor till Länsförsäkringar.

 

 

 

Av madde - 15 december 2009 12:41

Idag upptäckte Astrid att hon hade en spegel i babygymmet.Hon böjde sig fram och kollade och detta höll hon på en bra stund.

Jag satt och småskrattade för mig själv.Jag njuter verkligen att få ta del av Astrids utveckling och saker hon upptäcker.

      

 

 

Idag när vi vaknade så snöade det fortfarande och nu känns det som att vintern äntligen har kommit.Efter vi hade lämnat storebror på dagis så tog jag och astrid en morgon prommis i snövädret.

    

Av madde - 15 december 2009 12:36

Här kommer en bild på Granen.

 

Den är dekorerad med:

 

*Röda kulor

*Små Lampor

*silver spira

    

Av madde - 14 december 2009 14:24

En rolig syn häromdagen när wilmer satt och kollade på carsbilar.Då är det bäst att ha på sig hjälm:-)ser ni att den är bak och fram?

  

tungan har ramlat ut.....hahahahaha

 

Jag och min älskade prins

  

Wilmer vill inte riktigt vara med på bild.

Av madde - 14 december 2009 12:54

Nu har jag varit och klippt mig på sagolik hos världens bästa E-L.Vart som vanligt jättenöjd.

 

Tack för en underbar stund i frisörstolen.

 

Vill ni ha proffsig hjälp med erat hår så tveka inte att slå en singnal till sagolik.

                        

                    

Av madde - 13 december 2009 19:41

Idag efter städning och allmän röjning så åkte vi till skatan för att gå på julmarknad.Det började snöa när vi kom fram och det vart stor mysfaktor

Det var en jättemysig marknad med mycket smått och gott.Wilmer höjdpunkt var att träffa tomten.

Vi avlutade med en go fika varm chocklad och skinkmacka.

      

 

Wilmer med tomten

        

 

Nu har vi satt upp julgranen!!!

Av madde - 13 december 2009 12:00

Men igår kväll var jag en sväng på 30årsfest för att fira Maria.Det var jättetrevligt med  gott att dricka (cola för mig) och massor av ost och kex!

Men det tråkiga med denna kväl var att jag fick en fin P-bot på 500:-.

 

Idag smög jag och wilmer upp och kollade på Lucia på tv alltid lika mysigt.Nu har vi städat och nu avnjuter jag en kopp kaffe och snart ska vi bege oss ut till skatan på julmarknad.

 

njut nu denna Lucia dag

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards