busprinsen

Alla inlägg under december 2009

Av madde - 12 december 2009 10:46

Igår var det Lucia på wilmers dagis.Innan vi åkte till Lucia firandet så skulle vi försöka knäppa lite syskon bilder på Astrid&Wilmer när dom hade på sig Tomteklänningen&pepparkaksdräkten. Det gick sådär kan man säga.Här kommer ett axplock hur det gick!

          

 

Ja ni ser ju själva hur det gick  

 

    

 

Sedan vart det Lucia tåg ochdet gik rätt bra detta år.Det vara bara att wilmer tyckte att barnen sjöng för högt och han stog och höll för öronen .

    

 

 

Nu blir det  

 

 

Av madde - 11 december 2009 21:01

Therese för hjälpen med bloggen  .Det vart kanon fint!!!!

 

 

Av madde - 11 december 2009 09:37

Tack Therese för att du lärt mig förkortningar:-)vad skulle jag göra utan dig?

 

Nu sitter jag här efter att ha gjort den dagliga röjningen här hemma,skönt att slå ned rumpan för en stund.

Sedan när stumpan har somnat så blir det KAFFE.

 

Ieftermiddag ska vi på Luciatåg på dagis och Wilmer ska vara pepparkaksgubbe.Ska bli kul att se hur det går detta år  det har blivit ett antal russin paket för att få sonen att vara stilla.

 

 

Igår var vi hemma hos Anki&Emilia vi tog en prommenad i det tråkiga vädret men allt går bara man har trevligt sällskap.

godingarna

denna bild tog i augusti när vi var i stockholm  

Av madde - 9 december 2009 10:52

Äta mat är kanske inte Astrids största favorit ännu,men vi kämpar på.Igår fick jag hjälp av Wilmer att mata astrid.

     

 

Mammas hjärta har skrikit halva natten så nu har inte prinsessan någon röst,det vässer när hon försöker skrika.

Dessa tänder får nu komma upp.

Hon skriker och hon blir snorig och vi får suga(näsfrida)och hon blir förbannad och så börja´r karusellen om.När hon väl har somnat så rinner snoret bakvägen och hon hostar nästan tills hon kräks.

 

Ja så sömnen är en bristvara här hemma nu.

 

Nu ligger hon och sover iallafall....peppar,peppar  

Av madde - 9 december 2009 10:42

spenderade jag på stan och handlade lucia kläder till Wilmer och astrid fick oxå en jätte söt tomteklänning.

SEdan gick jag bara runt och kollade och sedan tog jag och henrik en lunch tillsammans innan jag tog och åkte hemöver igen.

Jo jag var in på min favorit butik oxå Butik Annelie och där vart det handlat en duk och en blomma.


Butik Annelie har sponsrat med tapet till trafikskolan,Vi TACKAR ödmjukast och en stor stjärna till Annelie(ägaren)och Johanna för all hjälp med tapet val och inredningsdetaljer.

Men det kommer att komma bilder på när tapeten sitter på plats.


Men vill ni ha proffsig hjälp av kunnig personal så ska ni gå till.


butik annelie sundsvall heminredning lantligt presentbutik

Av madde - 7 december 2009 09:22

Sitter nu på jobbet och Astrid ligger och sover.Jag väntar på våran nya kontorist som ska börja här hos oss på Sundsvallstrafikskola.

Jag ska lära henne lite om betalning och dyl.

 

Ja det var ett par månader sedan jag satt här på jobbet för att "jobba"

 

_______________________________________________________________

 

Ifrån det ena tilll det andra vad ska man säga om vädret,julstämningen infinner sig inte hos mig iallafall hur jag än försöker.Varför ska det regna det ska snöa NU!

 

Ilördags var vi Norraberget på julmarknad det var jättemysigt,men det var otroligt mycket folk.Men då smög sig lite julkänsla fram iallafall  .

 

 

 

Av madde - 6 december 2009 20:38

  

Av madde - 6 december 2009 19:35

Idag fick Astrid smaka mat för första gången och det serverades potatis.Det gick bra för damen att äta och hon fick skölja ned potatisen med vatten.Det vart en riktig lyx middag:-)

 

Men vart inga tårar eller tandagnisling ifrån damens sida.Här kommer lite bilder i från provsmakningen.

          

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards