busprinsen

Direktlänk till inlägg 16 december 2009

ARG!!!

Av madde - 16 december 2009 10:51

I oktober så hade vi hembesök av en man ifrån trygg hansa försäkringar.Vi har haft oss och barnen försäkrad hos länsförsäkringar och trygg hansas barnförsäkringar är klart bäst av alla bolag.Men det är nog det ända oxå.

 

Igår ringer än man till mig ifrån trygg hansa och vill prata om husförsäkringar och han frågar hur många försäkringar jag har i deras bolag och jag svarar två barnförsäkringar och mig själv,det blir tyst och han svarar att jag bara har en barnförsäkring!

Jag blir förvånad för jag har fått försäkringsbrev på båda barnen.

Du har inte betalat Wilmers försäkring säger mannen i luren jag säger att jag inte har fått nån räkning och ingen påminnelse och jag får till svar att dom inte ansvarar inte för postens slarv och då grinar jag till och svarar att det är MITT barn det handlar om som nu är oförsäkrad!

 

Det ända jag ville var att inte få barnens frsäkringar på samma månad för det blir ganska mycket pengar på engång(ca 2000:-)betalar halvår på båda barnen.

ja han är grining och sur och jag svarar att fixar ni inte detta nu så säger jag upp min försäkringar och går tillbacka till mitt gamla bolag.det blir tyst i luren och tillslut säger mannen att kvinnan som har godkännt wilmer försäkring går att nå i morgon kl9

 

IDAG

 

jag ringer kvinnan som har hand om wilmers försäkring och jag får tillsvar att detta ska vi ordna,bra säger jag och hur?

jo du betalar in 972:- idag så är han försäkrad säger hon snäsigt(jag använder snäll och vuxen röst)

jag vill ha svar hur detta har gått till att wilmer är oförsäkrad?tänk om mannen inte hade ringt igår och ville prata om husförsäkringar då hade jag trott att wilmer var försäkrad.

Hon är bara tyst i luren och säger att jag kommer att skicka in  ett papper på uppsägning på resterande försäkringar.

sedan TACKAR jag för mig och lägger på luren.

 

Urs för otrevliga och inte tillmötesgående människor.

 

Jag ringer sedan till Länsförsäkringar och får prata med jättetrevlig man och jag berättar vad som har hänt.han säger att ska prata med en tjej som heter Åsa och sedan ringa tillbacka till mig.

 

Efter stund ringer den t´revliga mannen upp och säger att allt är ordnat att försäkringarna är igång igen:-)

 

Jagblir glad och Tackar för trevligt bemötande och snabb hjälp!

 

Detta samtal gjorde MIN DAG!

 

En stor fång med rosor till Länsförsäkringar.

 

 

 

 
 
C

C

16 december 2009 19:49

Hej. Jag har inte pratat med hyresvärden om röklukten ännu. Jag gick på visningen tillsammans med en tjej. Därefter har jag varit till vaktmästaren och hämtat nyckel samt ett papper med nummer att nå dem på. Jag frågade när jag skulle få garagenyckeln eftersom jag ju både skrivit på kontrakt och betalat hyra av garaget (förskott). Han titade förvånat på mig, "ska du ha garage oxå?". Det var han tydligen inte alls medveten om, han skulle kolla upp det hela och höra av sig senare.. Än har han inte hört av sig.

Jag ska ringa honom/dem så snart jag fixat klart på toan. Fått upp grejjer på väggarna och slipper ha allt drällandes kring golven (hall och toa är oorganiserat).

Handfatet på toan är rena amazonasfloden, toalettstolen vippar då man ställer sig upp efter ett besök, badkaret vippar och lever om en hel del. Stora plattan på köksspisen fungerar inte och en av de små blir inte heller varm, de e nå knas med knappen. Känns jättetrist.

Vardagsrumsgolvet består av småstavig parkett. Den är mycket gammal och sjunker ned då man går på golvet (på vissa ställen, som jag missade under visningen. Jag lyfte ju inte på mattor och möbler direkt). Då man är barfota och sjunker ned så klämmer/nyper man sig i de stora springorna.

Man vill ju att saker ska fungera åtminstone.. som sagt, jag ska ta ett klagosamtal framöver. Kanske på fredag lagomt innan helgen ;)

http://-c-.bloggagratis.se

 
C

C

16 december 2009 21:31

Jo, visst känns det trist men jag börjar känna mig mer som "hemma" här i lght:n nu. Fast jag hoppas dem kan göra något åt röken (det är den som jag tycker är jobbig). Och åt de på toan. Även om det är småsaker så blir det ett irritationsmoment.

Jag får tänka positivt. Jag flyttar förhoppningsvis inom några månader. Det finns lediga lägenheter där jag vill bo. Vet dock inte vad det rör sig om för size..

http://-c-.bloggagratis.se

 
Ingen bild

dessi

18 december 2009 18:55

ja länsfösäkringar är klart bäst-det har vi med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madde - 22 september 2011 20:00


I detta hem så är det inte jag som stryker våra kläder eller gardiner.Jag hatar att stryka så det får helt enkelt bli henriks göra=)   Ett litet bildbevis så ni inte tror att jag ljuger=)     Astrids nya hissgardin färdig stryken.... ...

Av madde - 20 september 2011 14:05

Idag åkte vi till norra för att leka lite och jag trodde det skulle var lungt i lekparken idag.Men gud så fel jag hade för det var frilufsdag och det bara kryllade av barn.Det var ganska mycket lek ändå och avlsluta med lite fika=)         ...

Av madde - 14 september 2011 19:45

Nu kör vi den sista delen på bröllopsbilderna=)Nu blir det att välja ut tackkortet till våra kära gäster som verkligen förgyllde våran dag och kväll.Vill ännu en gång TACKA alla som kom på våran dag och ni kommer alltid att finnas i våra hjärtan!  ...

Av madde - 13 september 2011 21:31

Jag ber 1000gånger om ursäkt för min frånvaro men det är svårt att blogga när man inte har någon lust.Jag känner att om ska blogga så vill jag skriva något bra inlägg inte bara typ jobbat idag,lagat mat.....                      Nu måste...

Av madde - 3 september 2011 13:16

Sonen här hemma växer så det knakar och bara fötterna har växst  ca 1cm denna sommar och på längden är det oxå några centimeter=)Så då blir det att fylla på garderoben lite.Nova star är ett bra märke för det är bra växmån i kläderna och man kan ha do...

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards