busprinsen

Inlägg publicerade under kategorin Bröllop 2011

Av madde - 11 januari 2011 20:45

Nu efter många tankar hit och dit har vi bestämt hur korten till inbjudningarna ska se ut.Våran bröllopsexpert Sanna har hjälpt till mycket angående inbjudningarna och har oxå hjälpt till med text och massa saker man ska tänka på vid inbjudningar.

 

Gumman vad skulle jag göra utan dig <3

 

Så nu är det bara att beställa dessa inbjudningar och skriva texten.När dom dimper ned i  brevlådan är det bara piffa det sista innan dom skickas ut till våra kära vänner och släkt.

 

Men vi ligger mycket bra till i planeringen och det känns så skönt.Imorgon blir det att åka iväg och prova bröllopsklänning och man hoppas att man hittar den rätta!

Av madde - 4 januari 2011 22:04

Nu i eftermiddag kom Sanna för att hjälpa mig med våran bröllopsplanering.Vi tog med oss dator och alla planeringspapper och satt oss nere i gillestugan så vi fick vara i fred.

 

Vi fick ganska mycket gjort och det känns så bra att få hjälp av ett riktigt bröllopsproffs.Så nu är det flera saker som får ett CHECK bakom sig....

 

Det som ska göras nu är att hitta det perfekta inbjudningskortet för texten som ska pryda kortet är ner skrivit på ett papper.

 

Sanna är en riktigt duktig bröllopsplanerare och jag är så glad att hon vill hjälpa oss.

 

Tack älskade vän för all hjälp ikväll

Av madde - 3 januari 2011 22:02

När vi var i Hudik under nyår fick vi 2st ringar i vitguld utav Henriks mamma,vart super glad och lycklig för det.Så vi gick till en guldsmed i Hudik som är en nära bekant till Henriks familj.

 

Så det blir en ring som är gjord utav dessa arvegodsringar och en diamant och det blir oxå en ny förlovningsring till mig så den passar till vigselringen=)

 

Vigselringen kommer att bli så fin och det stora plusset är att ingen annan har en likadan ring som mig.Men budgeten på ringen sprack med några tusenlappar....Men det känns lite specielt med denna ring för det är lite arvegods och att han som ska göra ringen är en mycket nära vän till familjen.

 

 

 

Av madde - 28 december 2010 22:50

Barnen är hos sin farmor&farfar några dagar denna vecka så vi kan jobba och barnen får vara lediga ifrån dagis.Men vi är inte vana att vara barnfria och har inte varir det sedan i somras=)

Så vi har förenat jobb med att göra lite saker på tumanhand.

 

Jag tog en fika med världen bästa Polly (pernilla) efter jobbet och sedan gick vi för att prova lite bröllops klänningar och jag har en klänning i huvudet och nu är det bara att hitta den=)

 

Pernilla vet precis vad jag vill ha och vi letade och provade tills jag tröttnade för ingen klänningen satt bra och det stora problemet är att jag inte har någon byst.

Men vi letar vidare och vi har nu iallafall bestämt färg för tärnklänningen så det är klart i allafall!

 

Sedan var vi och åt middag med hela familjen Lindblom och sedan var jag och Henrik på bio och såg

                  

   

          Vi såg Narnia

Av madde - 28 december 2010 22:50

Barnen är hos sin farmor&farfar några dagar denna vecka så vi kan jobba och barnen får vara lediga ifrån dagis.Men vi är inte vana att vara barnfria och har inte varir det sedan i somras=)

Så vi har förenat jobb med att göra lite saker på tumanhand.

 

Jag tog en fika med världen bästa Polly (pernilla) efter jobbet och sedan gick vi för att prova lite bröllops klänningar och jag har en klänning i huvudet och nu är det bara att hitta den=)

 

Pernilla vet precis vad jag vill ha och vi letade och provade tills jag tröttnade för ingen klänningen satt bra och det stora problemet är att jag inte har någon byst.

Men vi letar vidare och vi har nu iallafall bestämt färg för tärnklänningen så det är klart i allafall!

 

Sedan var vi och åt middag med hela familjen Lindblom och sedan var jag och Henrik på bio och såg

                  

   

          Vi såg Narnia

Av madde - 18 december 2010 18:04

Det är riktigt tur att man är planeringsmänniska,för annars hade vi nog blivit utan hotell rum på hotell knaust.

För när jag ringde och skulle boka och jag frågade hur många sviter dom hade och fick till svar att det fanns 9st och 5st var redan bokad....Det är 7månader kvar till den stundade dagen så det var tydligen inte bara jag som var ute i god tid =)

 

Men allt är nu bokat och klart tills bröllopsnatten

 

 

   Dubbelrum/Carolina Sviten, Sundsvall, Elite Hotel Knaust

 

Vi har bokat lite mys till rummet och utcheckning klockan 16

 

 

Av madde - 20 november 2010 17:43

Idag har vi varit till Skärgårdspensionatet där våran bröllopsfest kommer att hållas!

Vi har pratat igenom menyn och dryck till festen och vi känner oss mycket nöjda vad menyn kommer att innerhålla.Vi  vet att vi är ute i mycket god tid men heller det än att stressa på slutet när man ändå kommer att vara stressad för många andra saker=)

 

När man är ute i mycket god tid så hinner ju inte lokal,frisör och andra viktiga ting hinna bli uppbokad.Så våra planering har vi kommit mycket långt med....

 

*Lokal

*Mat&dryck

*frisören är bokad

*Tärna,bestman,toastmaster&toastmadam är klara

*Vem som ska smycka lokalen

*Färgerna på bröllopet

*Prästen

 

 

Men det är inbjudningskorten som jag går bet på så har ni några bra förslag så hojta till.Dom ska vara i Gammeldax stil så skriv gärna om ni hittar någon bra sida!

 

 

 

 

 

 

Av madde - 1 oktober 2010 12:13

Idag är det 6årsen jag och Henrik träffades och det var på en konferans på kolmårdens djurpark som vi träffades.Nu har vi hus,2 underbara barn tillsammans och ett stundande bröllop som kommer att äga rum sommaren 2011.

 

Henrik du är min tvilling själ och jag älskar dig långt in i mitt hjärta.

  

 

 

 

Nu är bröllops resan bokad och grund avgiften är betald och detta är hotellet vi ska tillbringa våran smekmånad

 

http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Grekland/Kreta/Rethymnonstad/Accomodations/Pages/PalazzinodiCorina.aspx?hBookingBtn=true

 

Vad tycker ni?

 

Presentation

Butik Annelie

Butik Liten

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards